Beschut werk

Onderzoeken

Tips en ondersteuning

Hoe herken je tijdig financiële problematiek Geldzorgen tijdig signaleren bij medewerkers of cliënten. Dat is waar de e-learning Schuldenproblematiek bij helpt. Ook krijg je met de e-learning handvatten om je cliënt of medewerker naar een oplossing te bewegen, zonder in de schoenen van de schuldhulpverlener

Door je vaardigheden en talenten te blijven ontwikkelen kun je als professional plezier houden in je werk, duurzaam inzetbaar blijven, of je loopbaan een nieuwe wending geven. Het Kenniscentrum inclusieve en sociale werkgelegenheid biedt hiertoe de mogelijkheid. In het trainingsaanbod van 2020 vind je

Het Kenniscentrum inclusieve en sociale werkgelegenheid verbindt kennis en praktijk gericht op passend, betaald en duurzaam werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het kenniscentrum organiseert daarom het jaarlijkse congres De Professional Centraal. Op het congres kun je deelnemen aan verschillende

Je werk in het sociaal domein is dynamisch. De medewerkers of cliënten die je begeleidt, worden steeds diverser en hebben vaak complexe problematieken. Je moet meer werk in minder tijd verzetten. Hoe houd je toch jouw vakkennis actueel, zodat je kunt blijven doen waar je goed in bent: mensen weer laten

quote afbeelding
"Bij de ontwikkeling van medewerkers is vooral informeel leren belangrijk."

Nieuws

vrouw met haarnetje en blauwe schoenen aan het werk
07 sep 2020

Simpel Switchen in de Participatieketen: meedoen op de best passende plek

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) wil samen met vele partners overgangen in de participatieketen versoepelen. Dat doen ze met het project ‘Simpel Switchen in de Participatieketen’. Binnen dit project zijn een aantal sporen te onderscheiden. Spoor 3 gaat over ‘meedoen op

webinar ‘De Kracht van Waardering’
12 mei 2020

Meld je aan voor het webinar ‘De Kracht van Waardering’

In deze crisistijd, waarin we niet de veiligheid van kantoor en de ruggespraak van onze collega’s hebben, is het meer dan nodig om waardering naar elkaar uit te spreken. Hoe blijf je vanuit de thuiswerksituatie in verbinding met collega’s en medewerkers op afstand? Hoe doe je dat met collega’s

30 apr 2020

Webinar ‘Never let a good crisis go to waste’

Het Kenniscentrum organiseert op 14 mei en 28 mei 2020 een webinar voor professionals die in de huidige crisistijd om moeten gaan met een andere manier van (op afstand) coachen en begeleiden van medewerkers. Hoe houd je op een goede manier contact met je medewerkers? Hoe houd je zicht op hun welbevinden?

Ervaringen