Passend werk

Onderzoeken

06 okt 2020

KplusV deed in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid onderzoek naar detacheringsmodellen die in de praktijk het meeste

Tips en ondersteuning

Praktijkleren biedt mensen die moeite hebben met leren in een schoolse omgeving de mogelijkheid via de werkvloer een vak te leren. Sinds de invoering van de Participatiewet worden er voor schoolverlaters met een kwetsbare positie in het onderwijs en op de arbeidsmarkt aangepaste routes ontwikkeld voor

Door je vaardigheden en talenten te blijven ontwikkelen kun je als professional plezier houden in je werk, duurzaam inzetbaar blijven, of je loopbaan een nieuwe wending geven. Het Kenniscentrum inclusieve en sociale werkgelegenheid biedt hiertoe de mogelijkheid. In het trainingsaanbod van 2021 vind je

De publicatie ‘Simpel Switchen van dagbesteding naar werk’ biedt praktijkvoorbeelden van de overgang van dagbesteding naar werk. Hoe ziet de weg van dagbesteding naar werk (en soms terug) eruit? Op welke manier bieden gemeenten, werkgevers, zorgaanbieders en andere partijen daar ondersteuning bij? Doel

Hoe help je jongeren met een arbeidsbeperking die van school komen aan een betaalde baan? De kennis en infrastructuur van SW-bedrijven speelt hierbij een belangrijke rol. Sommige SW-bedrijven zijn al actief betrokken bij de begeleiding van school naar werk, terwijl anderen nog zoekende zijn. In de publicatie

quote afbeelding
"Het bieden van werk aan en kansen voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt is een vanzelfsprekende keuze. Maar rendement moet er wel zijn. Anders werkt het niet."

Activiteiten

Nieuws

illustraties van mensen met de tekst nieuwe banen
28 dec 2020

De Nieuwe Banen Methodiek – Banengroei verbinden aan inclusie

Een grote vraag naar arbeid leidt niet automatisch tot inclusie. Om die reden heeft het Werkbedrijf Lelystad de afgelopen jaren geëxperimenteerd met de Nieuwe Banen Methodiek. In deze methodiek staat centraal dat werkgevers vooruit kijken naar toekomstige vacatures en langdurig werklozen zich via verschillende

08 dec 2020

Nieuwe e-learning voor professionals: Schuldenproblematiek

Geldzorgen tijdig signaleren bij medewerkers of cliënten. Dat is waar de nieuwe e-learning ‘Schuldenproblematiek’ HRM-professionals en jobcoaches bij helpt. Ook krijg je in de e-learning handvatten om je cliënt of medewerker naar een oplossing te bewegen, zonder in de schoenen van de schuldhulpverlener

10 nov 2020

Online lancering nieuwe e-learning ‘Werk & Schulden’

De nieuwe, interactieve e-learning rond Werk & Schulden is klaar en wordt op donderdag 26 november 2020 tussen 11.00 en 12.00 uur tijdens een online sessie gepresenteerd door Nadja Jungmann en Josje Dikkers van de Hogeschool Utrecht. Wil je als jobcoach of HR-professional op weg worden geholpen bij

Ervaringen