Het Kenniscentrum organiseert op 14 mei en 28 mei 2020 een webinar voor professionals die in de huidige crisistijd om moeten gaan met een andere manier van (op afstand) coachen en begeleiden van medewerkers. Hoe houd je op een goede manier contact met je medewerkers? Hoe houd je zicht op hun welbevinden? Hoe ga je om met de weerstand, onzekerheid en angstgevoelens van medewerkers? Bovenal is het van belang om tijdens dit webinar met andere professionals knelpunten, maar ook goede en inspirerende voorbeelden uit de praktijk te delen en van elkaar te leren. Dit komt onder andere aan bod tijdens het webinar op de volgende data:

Deel 1 – donderdag 14 mei 13:30 – 14:30

Samen gaan we een analyse doen op de huidige manier van werken: ondanks dat er sommige dingen zijn die we snel weer terug willen veranderen naar hoe het was, zijn er ook nieuwe manieren van werken en denken ontstaan die misschien wel prettiger en effectiever werken. In deze workshop gaan we antwoorden zoeken op de vragen: Wat doen we anders dan anders? Wat merken we aan impact (bij onszelf en bij de medewerker/cliënt)? Wat zouden we willen behouden van de huidige manier van werken? En wat is daarvoor nodig? Aan de hand van de principes van methodisch werken, duiken we hierin en stellen jullie een eigen plan van aanpak op.

Tussenweek – datum: week van 18 mei

Reflectieopdracht: Aan de hand van eigen input en ervaringen van SW-bedrijven gaan jullie je tijdens de huiswerkopdracht onder andere buigen over de vragen: Hoe ga je om met medewerkers die noodgedwongen thuis zitten en een deel dat nog aan het werk is. Hoe houd je contact en hoe ondersteun je medewerkers op afstand?

Deel 2 – donderdag 28 mei 13:30 – 14:30

Aan de hand van de input van de huiswerkopdracht zal het tweede deel van het programma ingevuld worden.

Uitvoering

De Webinars worden verzorgd door ZINZIZ en staat onder deskundige leiding van Anne Wermers. Zij is onderzoeker, adviseur en trainer bij ZINZIZ.

Let wel: we hanteren een maximum aantal deelnemers van 20 en je neemt deel aan beide sessies. Het is dus niet mogelijk om maar aan een van de twee sessies deel te nemen.

Meld je aan voor het webinar ‘Never let a good crisis go to waste’ dat plaatsvindt in twee delen op 14 mei en 28 mei 2020.

Aanmelden

Inschrijven kan via: https://vragen.caop.nl/inclusief-werkt-digitaal

Meer informatie

Hebt u vragen? Neem dan contact op met:

Susan van Hoegee, projectleider Cedris.
E: svanhoegee@cedris.nl
T: 06 132 454 38

Arjan van der Borst, projectleider SBCM.
E: a.vanderborst@caop.nl
T: 06 20542358